Men litt fremmover går det likevell.
Som mange vet, så har jeg vært på leiting etter en forstilling til Volvo 144 en god stund nå, og har hørt rundt hos alle jeg kjenner. Årsaken til at jeg vil ha en 144 forstilling er at den har dobble bærearmer og ikke Mc-Pearson støtdemperben som feks 244. Den er derfor en komplett enhet som kan skrues rett på bilen, og den har også rette sporvidda i forhold til bakakselen.
Så viste det seg at min garagekompis Christian skulle ned til Fredrikstad å hente seg en Range Rover, og han var så elsksverdig (mot en flaske Cognac) å stikke innom Hedemark bilopphøggeri å hente med en forstilling til meg.
Forstilling endelig i hus.

Hadde litt skavanker; nedre støtdemperinnfestning sveist fast i bærebroa. I tillegg var fjærene blodsenket med vinkelsliper :-0

Undersiden av traversen hadde hatt seg noen møter med underlaget.



En tørrprøving mot rammevangen avslørte snart at forstillinga var for smal i forhold til rammevangene.

For å komme til for tilpassingen måtte jeg kutte åpninger i innerskjermene. Det blir da også lettere å komme til senere for å tilpasse motorfester osv.



Hær passet flensen til mellomakselen rett på girkassen :o)
Har også kuttet fremre del av tunnelen som tidligere omtalt.
1 kommentar:
Endelig skjer det noe! Skulle brukt for og bakstilling fra Jaguar vettu...
Legg inn en kommentar