Etter å fått tips om hvem som hadde brukt bilen tidligere, tenkte jeg å ringe til han. Når jeg så slo han opp på motorvognregistret viste det seg at Opelen fortsatt sto oppført på han. Jippi....
Den hadde registreringsnummer ZE 35379 og var registrert på han fra 1980 til 1982 og hadde vært avskiltet siden da. Etter litt roting i de gamle arkivene fant jeg at den hadde hatt X-nr tidligere, og W-nr før dette igjen. Etter at bilen ble avskiltet i 1982 hadde den skiftet eiere 5-6 ganger, og det var vel ikke så nøye med salgsmeldinger mellom eierne.
Så her om dagen tok jeg kontakt med eieren fra 80-tallet som ble meget forbauset over at bilen fortsatt fantes. Jeg dro rett hjem til han og ble sittende der å prate og fikk masse artig historie om bilen og hva de hadde gjort med den. Så fikk jeg underskrevet salgsmeldingen og leverte denne inn dagen etter. Så endelig er mysteriet med bilens identitet avklart og bilen er min på papiret også. Så nå kan jeg skrive ferdig søknaden om godkjenning av ombygging og montering av V8.
I tillegg til dette fikk jeg tips fra min garagekompis Christian om at det lå en motor og automatgirkasse til Rover SD-1 på Finn.no. Dette er en bil med bakhjulstrekk som har akkurat den automatgirkassen som jeg trenger siden den passer rett på motoren jeg har stående.
Tok kontakt med selgeren og etter litt e-post utveksling frem og tilbake så fikk jeg kjøpe girkassen. Den kommer oppover med hurtigruta i slutten av januar.
Da fikk jeg alt jeg ønsket meg til jul, og julefreden kan senke seg i huset.
onsdag 24. desember 2008
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar